• Sanat Dünyamız 161 (Kasım - Aralık 2017)
“İstiklâl'de limonata gibi bir yürüyüş” 15. İstanbul Bienali’nin paralel etkinliklerinden biri olan “Aylaklar” sergisinde Aslı Çavuşoğlu, İnci Furni, Yasemin Özcan, İz Öztat ve Güneş Terkol’un işleri yer aldı. Bige Örer’in küratörlüğünde İstanbul Fransız Kültür Merkezi’nde açılan sergiyi Kültigin Kağan Akbulut yorumladı. Akdeniz’in hikâyesi Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık’ın Galatasaray’da yenilenen ve 12 Eylül 2017’de açılan binasında en dikkat çeken unsurlardan biri İlhan koman’ın Akdeniz heykeli oldu. Binanın mimarlarından Ertuğ uçar ve mimarlık ekibinden Nur Gayretli’nin kaleme aldıkları yazı Akdeniz’le ilgili yazısı mimarlar, sanatçılar ve konuya ilgi duyan her okur için bilgi, fikir ve görüş barındırıyor. Basim Magdy 1977 Asyut, Mısır doğumlu sanatçı Basim Magdy’yi ve çalışmalarını İstanbul Bienali sergi koordinatörü Elif Kamışlı kaleme aldı. “Homo Fragilis” sergisi üzerine Erinç Seymen’le Söyleşi Erinç Seymen’in sanat pratiğini oluşturan/olgunlaştıran bir birikimin sahnesi olarak, 13 Eylül - 4 Kasım 2017 tarihleri arasında ZilbermanGallery’de izlenen sergisi “homo fragilis” üzerine küratör Derya Yücel sanatçıyla bir söyleşi yaptı. fragMENtaTION dizisi no 32: Zeynep Beler Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Zeynep Beler oldu. Sönmez’in yazısında dediği gibi: “Ardı ardına farklı elemanlardan oluşan bu çalışma [MAKE AN EXCEPTION OF ME] hem görsel, hem de yazınsal öğeleri içinde barındırdığı için, çeşitli katmanların bir araya gelmesiyle kendi sesini, soluğunu oluşturuyor. İlk bakışta hangi ortak payda altında toplandıkları belli olmayan görsel imgeler, yazılar, algılanabilir olmamak için kendilerini neden-sonuç ilişkilerine kapatmış durumdalar. nasıl bir mantıkla, anlatım dürtüsüyle sıralandığı anlaşılamayan imgelerin gerçeküstücü bir karaktere sahip olmaları bir rastlantı mı? Sanatçı çalışmasında, René Magritte’in en ilginç resimlerinden biri olan la durée poignardée (time transfixed) tuvalinden bir detay kullandığı için, bu alıntı üzerinden ilerleyerek belli bir okuma, yorumlama metodu geliştirmemiz mümkün.” Nesne, mekân ve boşluk: Yunus Emre Erdoğan Kültigin Kağan Akbulut otuz yaş altı sanatçılar hakkında yazmaya devam ediyor. Bu sayıdaki konuğu son dönemde öne çıkan genç sanatçılardan Yunus Emre Erdoğan oldu. Estetik kaygı olarak sinema-resim ilişkisi Dı̇ğer sanatlara nazaran kısa bı̇r geçmı̇şı̇ olan sı̇nemanın resı̇mle olan ı̇lı̇şkı̇sı̇ üzerı̇ne yapılan çalışmalardan örneklerı̇ Cumhur Okay Özgür derledı̇. Bir anıtın önünde Medusa’ya bakmak Yazar Aydın Afacan sanatçı ve akademisyen Prof. Hayri Esmer’in 10 Ekim 2015 Ankara başlıklı tablosunu, içeriği bakımından çağrıştırdığı felsefi kavram ve sanatsal örnekler üzerinden ele alarak değerlendirdi. “Kuşla göz arasında” Sis Kolektifi’nin, Apartman Projesi'nin ev sahipliğinde Berlin’de 2016 yılında başladıkları bir ortak çalışmanın ürünü olan "Kuşla Göz Arasında"nın bir durağı İstanbul oldu. Çalışmanın içeriğini sanat tarihsel bağlamıyla da birleştiren yazıyı Öykü Özsoy kaleme aldı. “geriye doğru: iki-yüzlü hatıralar üzerine” Naci Emre Boran sanatçı Merve Ertufan’ın geriye doğru başlıklı çalışması üzerine bir yakın okuma yaptı. Tanıtım Metni

Yorum Yap

Not: HTML'e dönüştürülmez!
    Kötü           İyi

Sanat Dünyamız 161 (Kasım - Aralık 2017)

  • 18,00₺

  • Vergiler Hariç: 18,00₺

Etiketler: Sanat Dünyamız 161 (Kasım - Aralık 2017), 2994355903906, Süreli Yayınlar