İnsanoğlu, tarih sahnesine çıktığı ilk günden bu yana birlikte yaşama ihtiyacı ve zorunluluğuhissetmiştir. Bu ihtiyaç ve zorunluluk, beraberinde insanların bir arada yaşamalarına imkân sağlayan birtakım ortak yaşam alanlarının oluşturulmasını gerekli kılmış ve toplum kavramı da bu süreçte ortaya çıkanbir olgu olmuştur. İnsanlar bir arada yaşarken, birbiri ile ya da sistemle kurduğu ilişkilerden dolayı gelişir vedeğişirler. Bu değişim, doğadaki diğer olgulardaki gibi karşı konulamaz bir değişimdir ve beraberinde içindeyaşadıkları toplumun da değişimini getirir. Reklamların, toplum ve kültür üzerindeki etkisi yapılanaraştırmalarla da birlikte artık tartışılmaz bir noktaya ulaşmıştır. Nasıl ki reklamlar toplumuetkilemektelerse, toplumun özellikleri ve zaman içindeki değişimi de, reklamların yapısını etkilemektedir.Günümüz pazarlama iletişimi sürecinin belki de en önemli öğelerinden birisi olan reklam metinleri,toplumda yaşanan olaylardan, değişimlerden bağımsız olarak yaratılamamaktadırlar. Yaşanan toplumsal,ekonomik, siyasal olaylar ve değişimler bir şekilde reklam metinlerinde kodlanmakta, reklamlar adeta içinde bulundukları toplumların birer aynası haline gelmektedirler. Bu çalışma temel olarak, siyasal reklamların toplumsal ve kültürel değişimlerin incelenmesine kaynaklık eder nitelikte dokümanlar olduğu varsayımından hareketle, Türkiye'de 2000 ile 2010 yılları arasında gerçekleştirilmiş olan siyasal reklam faaliyetlerinin, o dönem Türkiye'sinde yaşanan toplumsal değişimler paralelinde ne gibi değişimlere uğrayarak şekillendirildiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Belirlenen dönem gelişmeleri ve reklamlar üzerindeki sonuçları ortaya konurken, Osmanlı İmparatorluğu döneminde başlatılan reform çalışmalarından itibaren toplumsal alan ve değişimler de incelenmiştir ki, tarihsel bağlantılar üzerinden yapılan analiz, sonuçları var eden dinamiklerin de ortaya konulmasına yardımcı olmuştur. TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK, İNANMAK VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK’INA!.. Tanıtım Metni
Toplumsal Değişimlerin Siyasal Reklama Yansımaları 2000-2010 Türkiye Örneği
- Marka: Literatür Yayınevi (Akademik)
- Ürün Kodu: 9786053371335
- Stok Durumu: Out Of Stock
-
48,00₺
- Vergiler Hariç: 48,00₺
Etiketler: Toplumsal Değişimlerin Siyasal Reklama Yansımaları 2000-2010 Türkiye Örneği, 9786053371335, Pazarlama Satış Reklam